Blog

Sociale mediestrategi (2022)

” Sociale medier er fantastiske for mærker som Netflix , Amazon eller Google, og det er ikke for små virksomheder!”

Det er, hvad de fleste mennesker gør tænker .

Når det kommer til online markedsføring , så de fleste tager afstand fordi de ikke kan gøre nok . Det menes, at sociale medier er forbeholdt sjove mennesker og store virksomheder, og ikke de små.

Og hvis du også synes, sociale medier er valgfrie for din virksomhed, så taber du utroligt meget meget . Og har en forretning og ikke At prøve at bruge sociale medier kan føre til store salgstab .

Men bruger du sociale medier , på en god måde – så åbner det op for mange nye muligheder for din virksomhed.

I dette indlæg , vi taler om sociale medier og hvordan den kan skabe vækst .

Sociale medier og vækst for virksomheder

Mere end 3,5 milliarder mennesker Bruger sociale medier aktivt, og alle virksomheder kan drage fordel af denne brugerbase . Gad vide hvordan _

De fleste små virksomheder er lokalt fokuserede og foretrækker at kende det lokale aspekt arbejder godt , men de kan begynde at markedsføre på landsbasis.

Derfor kan sociale medier være en god måde at markedsføre på virksomhederne din på. Et stort og smukt sted hvor du kan markedsføre til en meget stor gruppe , med meget billig brug af penge .

Og nutidens kunder, har utrolige større tillid til virksomheder, der er synlige online .

En anden grund til at du skal overveje det, er fordi det også er omkostningseffektivt . Du kan nå bredt ud række publikum over hele verden og i hvert fald hele Norge med et par hundrede kroner .

vil kunderne have større forbindelser med virksomheder, og samtidig se nærmere forhold til dem.

Hvordan brug sociale medier til virksomheder ( gennemprøvede tips)

Definer et mål

  • Hundredvis af virksomheder, der konkurrerer mod hinanden , find ud af, hvor du vil være mest synlig.
    • Nogle bruger Facebook, og andre bruger Instagram / Youtube

Uden et klart, veldefineret mål kan du ikke brug Sociale medier. Det er som at blive blind. Før du markedsfører produkterne dit eller poster indhold , skal du sætte gode mål for din virksomhed.

Engagement , og brugere , der svarer til din mail og Indhold er utvivlsomt en god start – men du må gerne definere flere mål end det.

En også Godt mål er at finde ud af, hvordan man konverterer enhver trafik .

Find ud af, hvem din målgruppe er

At forstå din målgruppe er den mest definerende ting, du kan gøre som virksomhedsejer .

Uden at definere dem , ved du det ikke hvad de vil have – lav gerne også personas over dine kunder.

Når du ved, hvem din målgruppe er, er det nemt at finde ud af, hvem de er og hvilken slags indhold de kan lide .

At finde din målgruppe giver dig også mulighed for at vide, hvilken sociale medieplatform der vil fungere bedst for din virksomhed. F.eks _ Bruger 75% af mennesker i alderen 18-29 aktiv Instagram . Mens kun 20 % af personer i alderen 50 til 64 er aktive på Instagram .

Så hvis målgruppen er de yngre. Så er det ofte nemmere at markedsføre dem der , helst købe Instagram følgere også skulle du have brug for den start. Men hvis du vil målrette mod et ældre publikum, kan du evt overveje andre platforme .

Hvordan finder du din målgruppe, eller hvem kunden er?

  • Lav en persona. Hvad gør dem i deres fritid? Hvor virker de? Hvor bor de?
  • Find ud af, hvilke sociale medier de bruger , og interview dem gerne.
  • Andre konkurrenter, som er de målrettet ? Du kan finde nogle oplysninger om dem.
  • Send dem undersøgelser, efter de har foretaget et køb , så du kan få mere information om det.
  • Når du ved hvem din kundegruppe er, så er det klogt at vide hvor ofte skal du udgive indhold

Indholdskalender er en god idé at være ” konsekvent “

Organisere dit indhold , så det bliver nemmere muligt at poste indhold . _

Lykkeligt plan hvad dit indhold skal bestå af, uge efter uge – så du nemt kan producere indhold .

Hvis du er i tvivl, så se tilbage for at gå tilbage til din plan.

opretholde et konstant ” flow ” af indlæg vil det gøre det nemt for dig at vende tilbage til planen og få en stabil følger base .

Sådan kan du få mere følgere på Instagram med indholdskalender

  • Sæt målet om hvor meget du ønsker at udgive , og hvilken slags indhold du vil udgive .
  • Sørg for at finde ud af, hvilket værktøj du vil bruge . Tilgængelig f.eks . hotsuuite eller HubSpot .

Lykkeligt brug også ExCel , hvis der er noget , du synes er nemmere .

  • Før du vælger din sociale mediestrategi , har disse tingene klare.
    • Indholdstitel
    • Type indhold _
    • Person
    • Datoer for udgivelse
    • Forskellige noter
    • Links til kilder

Begynd at poste indhold for at få mere følgere

Nu hvor du har lagt dem alle ned planer , lad os begynde at poste indhold .

Det kan virke nemt bare at poste indhold , men dette er nok den sværeste del af det hele.

Derfor er det bedst at have ideer klart .

Liste over sociale medier :

  • Du kan overveje at bruge Andet trafik .
  • Du kan bruge social Medierne at markedsføre _ dine produkter på giveaways .
  • Quizzer og afstemning hjælper dig enormt meget .
  • Du kan markedsføre alt, men husk at poste almindeligt indhold før du markedsfører dit produkt .

Det kan virke uoverskueligt at starte , men husk at tage det et skridt ad gangen .

Ved at tilføje grundarbejdet så finder du det meget nemmere at poste indhold , og _ derefter forbliv motiveret til at fortsætte .

Husk at svare dit følgere !

Hvis du vil implementere en god strategi på sociale medier, så husk at du så skal være aktiv på din brugere og også svare spise følgere .

Det har brug for ikke altid _ være meget , men bare at du lå mærke til kunderne din er vigtig. Og en vigtig strategi at holde kunderne spise tilfreds . Du kan gøre f.eks

  • Del værdifuld andres indhold til følgerne spise .
  • Del også god feedback og anerkendelser .
  • Husk at vise billeder af medarbejdere og virksomheden!
  • Du kan køre forskellige møder og spørgsmålsrunder !

Hvornår er det bedst at poste på Instagram ?

Som du ved , er folk på Instagram eller tiktok- og andre sociale medier anderledes tid , så det er svært og altid finde det bedste tidspunkt at skrive. Til sidst din konto og tilstedeværelse på sociale medier , så kan du se, hvornår din kundegruppe har mest engagement med Instagram .

Ifølge _ HootSuite er det ideelle tidspunkt at skrive på sociale medier generelt 10.00 tirsdag , onsdag og torsdag. Så er det klogt at bruge Disse tipsene !

  • Find ud af, hvornår din tilhængerbase er mest aktiv, og hvornår du får flest likes Er det om aftenen eller om dagen?
  • Det indhold, du postede , der gav de bedste resultater , hvornår blev det udgivet ?
  • Se hvad dine konkurrenter gør , og prøv at kopiere dem og gør det endnu bedre !

Brug Instagram- eller Tiktok- trends, så du har en god strategi!

Følg altid med i, hvad der sker på de sociale medier verden , er det en utrolig vigtig del af strategien for at blive større engagement i virksomhederne.

Tænk over hvad din skabte persona, som vi talte om tidligere følger . Og hvilken slags indhold de kan lide ! Prøv også at finde og skabe indhold synes godt om !

følge dine konkurrenters feeds er også en god måde at finde en god strategi for sociale medier.

Budget for sociale medier og din strategi

Budget er vigtigt, og det gælder både store og små virksomheder.

At have et budget gør det nemt for dig at maksimere det overskud du kan tjene på sociale medier.

Hvis du undrer dig præcis hvor _ meget du skal have i dit budget , så er der forskel fra virksomhed til virksomhed.

Men vi synes , at B2B så du skal bruge 2-5 % af hele dit marketingbudget , og dette skulle gerne også engagere sig på sociale medier .

Baseret på ovenstående vil en lille virksomhed have brug for marketingbudget spænder fra 20-100 tusinde kroner om året.

Skriv et svar